Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 28, 2011

...ForGiVe N ForGeT...

Daripada Abu Hurairah RadhiAllahu Anhu berkata, sabda Rasulullah S.A.W "Sedangkan Nabi Muhammad S.A.W pun maafkan umatnya."


Kita arif dan juga sering mendengar..kita hanya manusia biasa yang tak lari dari melakukan kesilapan..tetapi adakah setiap kesilapan itu dapat dimaafkan dan dilupakan dengan mudah. Mungkin bagi sesetengah orang boleh memaafkan tapi untuk melupakan??...walaupun kita telah memaafkan kesilapan seseorang itu, tetapi pada hakikatnya agak sukar kita melupakannya apabila kesilapan itu amat besar bagi kita. U all macamana? (perasan ramai la yg baca ni..hehehe) 

Hadis Rasulullah SAW:
Dari Abu Hurairah r.a., dari Rasulullah SAW., sabdanya: "Siapa yang tasbih tiga puluh tiga kali, tahmid tiga puluh tiga kali, takbir tiga puluh tiga kali, jadi jumlahnya sembilan puluh sembilan kali, kemudian dicukupkannya seratus dengan membaca: "La ilaha illallahu wahdahu la syarikalahu lahul mulku wa lahul hamdu wa huwa 'ala kulli syai-in qadir. Maka diampuni Allah segala kesalahannya, walaupun sebanyak buih di lautan." (Hadis riwayat Muslim)

So..wahai teman-temanku sekalian...sama-samalah kita belajar memaafkan dan melupakan kesilapan orang lain kerana kita juga pasti ada kesilapan yang perlu orang lain maafkan.....kalau eta ada salah dan silap sepanjang berblog nie..tlg maafkan yer...keep smile!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...