Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, June 23, 2011

life @office

sejak dari bangku sekolah lagi, aku dan rakan2 mmg x sabar nk habis belajar. kononnya dapat la cari kerja, nk senangkan mak dan ayah, nak dapat duit dan harta sendiri. semua pun nak rasa camtu kan..? alhadulillah,sekarang aku dah bekerja,dah ada family sendiri pun dan mak n ayah pun alhamdulillah..dapat jugak aku gembirakan hati mak dan ayah sekarang..hehehe.. aku n family duduk jauh dr mak n ayah aku. jarang dapat balik kpg. rasa rindu ngn mak n ayah tu tetap ada.hhmm...sekarang pun rindu la..isk..isk.. eh..dah masuk bab lain la pulak..padahal nk ceta sikit pasal tpt bekerja nie..hehe..

aku turun keje dr rumah jam 7.00 pg. Kalau hari ujan awal sikit la..nnt x pasal2 punch card merah la pulak kan. nk cari parking satu lagi masalah..nak tunggu lif satu lagi masalah..begitu la rutin pagi aku dari isnin sampai jumaat. Aku dah nak masuk 8 tahun bekerja sebagai kakitangan kerajaan ni dan aku bangga sebab dapat menabur bakti untuk negara.. aku ada 'geng keras' kt ofz. sahabat waktu susah n senang. ngn geng keras ni la kita buat keje yang gila2 n keje yang terbaik sepanjang waktu bekerja. suasana dlm ofz lak..kira ok la. kemudahan pun ok, skrg dah ada pc sorang satu (dulu2 kene kongsi tau), ada internet..senang cakap, semua oklah.tp lg best kalau kitaorg ada bangunan pejabat sendiri sbb skrg nie menumpang je. tu yang susah nak cari tpt parking tu.
 

kt ofz, area atau meja aku member panggil 'black area'. kt meja aku la tpt diaorg lepak, sembang2, gosip2, nak ambik data, nk tanye psl mesti kene singgah tpt aku tu.aku pun tak taula apa yg spesial sgt tpt aku tu. kalau ada bawa makanan pun mesti kene singgah kt meja aku.tp aku x kisah, lagi meriah aku rasa seronok..
kadang2 kalau dah banyak sgt kerja, sampai x menang tgn..rasa x cukup masa nk habiskan keje. n sometime..ade jugak yg perkara x senang yg terjadi kt ofz. mcm2 ragam manusia nie..tp aku still hepi keje kt sini...n enjoy ngn kwn2 aku.







 
lagi best kalau ada rest room camnie..kan..kan..

2 comments:

  1. ngeh3...sbb tmp ktk ado nginang 'hah' nindak eh. hehehe

    ReplyDelete
  2. HAH ya fleksiel..kdg2 dlm server room...kdg2 dlm lif.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...