Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 10, 2011

BELAJARLAH UNTUK MENGHARGAI......

gambar dr mr google



Assalammualaikum...dan salam sejahtera sumer... mcmana dgn puasa hr nie? ok x? eta harap semuanya dipermudahkan oleh Allah s.w.t. Ramadhan tahun nie eta n mr hubby nk guide our little boy yg berumur 4 tahun 7 bulan berpuasa. Bak kata pepatah melentur buluh biar dari rebungnya kan. Dugaan tu memang ada, tp alhamdulillah kalau nk suruh die bangun bersahur tak jadi masalah sgt, tp part yang dah masuk tghri tu yang ada dugaan sikit. biasalah kan..budak-budak.kesian balik dr tadika, kehausan..tapi kita tak paksa, cuma buat perlahan-lahan la..biar die merasai nikmat berpuasa.

Dalam kehidupan setiap manusia malah kita sendiri pasti ada sesuatu atau seseorang yang kita sayang. betul tak? Tak kira la, yang kita sayang tu orang ke, benda ke, binatang peliharaan ke..kan.. Satu je eta nak nasihatkan.. Hargailah apa yang kita sayang...terutamanya orang yang kita sayang atau cintai.
Selalunya kita leka apabila orang yang kita sayang tu berada dekat di depan mata. Kalau depan mata, kita buat endah tak endah je orang yang kita sayang tu. Tp kita akan terasa kehilangannya apabila yang kita sayang tu berjauhan dr kita. so..hargailah mereka selagi masih berkesempatan...renung-renungkan...

2 comments:

  1. sesuatu yang berharga tu takkan berharga jika kita tak mnenghargainya..=)

    ReplyDelete
  2. @AWM tp kdg2 kita terlupa untuk menghargai........

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...